Koliberki
Propozycje zabaw dla “Koliberków” w dniach 24-26.02.2021 r.
26.02.2021 r.
„Co płynie, co tonie?” – zgromadźcie wspólnie z Dzieckiem kilka przedmiotów różnej
ciężkości (kartka papieru, guzik, łyżka, kamień, liść, piórko). Nalejcie wodę do miski, kolejno
wkładajcie do wody zgromadzone przedmioty, obserwujcie co zatonie, a co utrzyma się
na wodzie. Porozmawiajcie z Dzieckiem o jego obserwacjach, jak myśli, dlaczego niektóre
przedmioty opadły na dno, a niektóre nadal pływają.
„Łódka” – wykonajcie papierowe łódki i dmuchając wprawcie je w ruch. Może uda
Wam się zorganizować wyścigi łódek?
PAPIEROWA ŁÓDKA:
25.02.2021 r.
„Ogień, powietrze, woda” – poznawanie właściwości obu żywiołów, eksperyment
plastyczny. Zaprezentowanie Dziecku kilku filmów pokazujących: wodospad, strumień górski,
płonące ognisko. Dzieci słuchają dźwięków, porównują je, określają, który był głośniejszy,
czym się różniły. Próby wyszukania w domu przedmiotów, urządzeń za pomocą których można
wytworzyć podobny dźwięk, albo które wytwarzają podobny dźwięk, próby wyszukania ruchów
w swoim ciele, z pomocą których możemy wytworzyć podobny dźwięk np. pocieranie dłoni, tupanie,
klaskanie, pstrykanie palcami itp.
Wodospad https://youtu.be/-e0g7VBnvsM
Strumień górski https://youtu.be/d4G0kqw4uuE (oglądać od 0:00 min. do 2:00 min)
Szum wiatru https://youtu.be/quD68wcpu9o
Zamieć śnieżna https://youtu.be/LvYQcHa_dT8 (oglądać od 0:00 min. do 2:00 min)
Silny wiatr https://youtu.be/fBjvmcgy204 (oglądać od 0:00 min. do 2:00 min)
Dźwięk ogniska https://youtu.be/4rbVdAyh37g (oglądać od 0:00 min. do 2:00 min)
„Wodny instrument” – doświadczenie muzyczne, proszę ustawcie w rzędzie kilka
słoików (szklanek), na każdym oznaczcie flamastrem (taśmą, gumka recepturką), ile wody
ma wlać do niego Dziecko. Dziecko samo uzupełnia słoiki wodą, następnie kolejno za pomocą
drewnianego patyczka (wykałaczka, drewniana łyżka, kredka) wydobywa ze słoików dźwięki.
Proszę zwrócić uwagę, by Dzieci robiły to delikatnie. Słoiki powinny być ustawione tak,
by w każdym następnym było coraz mniej wody. W słoiki uderzamy płynnie, jeden po drugim.
Porozmawiajcie z Dzieckiem o tym co usłyszało, czy to za każdym razem był taki sam dźwięk?
Można tez pobawić się w zagadki dźwiękowe – Dziecko, Rodzic zamykają oczy, druga osoba uderza
w słoik, w którym jest najmniej wody, albo w ten, w którym jest najwięcej wody – „Który instrument
wodny słyszałeś?”
24.02.2021 r.
Drogie Koliberki, w tym tygodniu rozmawiamy o żywiołach.
Porozmawiajmy dzisiaj o kolejnym żywiole.
Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania Pana Grzegorza
Kasdepke pt. „Fajny pożar”.
- Opowiadanie G. Kasdepke „Fajny pożar”.
Dominik doskonale wiedział, że babcia nie będzie zachwycona, widząc go z zapalniczką
w ręku, na wszelki wypadek ukrył się między kaloryferem a firanką.
– Hau! – zaprotestował Junior.
– Cicho!
Junior podkulił ogonek i zerknął z nadzieją w stronę kuchni. Niestety, babcia nie nadchodziła.
Wszystko wskazywało na to, że wykład pod tytułem „Ogień a bezpieczeństwo” rozpocznie
się o wyznaczonym przez Dominika czasie.
– To jest zapalniczka! – powiedział Dominik, robiąc dokładnie takie same miny jak pewien
profesor z telewizji.
– Nieostrożne posługiwanie się zapalniczką może wywołać pożar!
– Hau! – zaszczekał ostrzegawczo Junior.
Ale Dominik uspokoił go gestem, odłożył zapalniczkę i sięgnął po zapałki.
– Zapałki już kiedyś widziałeś…
Junior na wspomnienie oparzonego noska zaskomlał cicho.
– Tak, można się nimi oparzyć – potwierdził Dominik. – Ale to nie wszystko. Płonąca zapałka
może połamać się, upaść na dywan i… wiadomo co dalej, prawda?
– Hau – potwierdził zrezygnowany Junior.
– Albo zdmuchujemy taką zapałkę, wrzucamy do kosza na śmieci, a ona wcale nie jest
do końca zgaszona, jeszcze się żarzy, no i co wtedy?
Junior zawył wniebogłosy.
Porozmawiajcie proszę z rodzicami na temat treści opowiadania.
- Kto jest bohaterem opowiadania?
- O jakich niebezpiecznych sytuacjach opowiadał Dominik swojemu psu Juniurowi?
- Podkreślenie i uświadomienie dzieciom, że dzieci NIGDY nie powinny bawić się
zapałkami, zapalniczkami i innymi przedmiotami mogącymi doprowadzić do niebezpiecznych
zdarzeń takich jak pożar. - Wspólne omówienie z rodzicami co trzeba zrobić w każdej z opisanych sytuacji; jak uniknąć
opisanych sytuacji w opowiadaniu.
- Kochani, pamiętacie jak na początku roku uczyliśmy się wyliczanki na temat numeru
alarmowego 112? Przypomnijmy ją sobie proszę.
Numer 112
Jedne usta. (Pokazujemy na usta)
Jeden nos. (Pokazujemy na nos)
Dwoje oczu. (Pokazujemy na oczy)
Luty 2021 u “Koliberków”
Realizowane tematy:
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
- Siły przyrody
- Cztery żywioły
- rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
- kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
- wyrażanie samoekspresji w rożnych formach aktywności: działania plastyczne, śpiew,
taniec, gra na instrumentach; - nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;
- nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
- próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się̨ fal dźwiękowych;
- rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
- rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;
- rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania masek karnawałowych;
- poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
- wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
- nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
- ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
- dostrzeganie zmian charakteru muzyki; dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;
- uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka, kształtowanie poszanowania
dla środowiska; - rozumienie pojęcia czyste powietrze, rozumienie pojęć́ przyrodniczych;
- wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich, kształcenie umiejętności bezpiecznego zaopiekowania się emocjami innych osób;
- poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
- odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła; doskonalenie spostrzegawczości;
- rozwijanie doświadczeń́ sensorycznych, aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
i muzycznych; - wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabawy oraz ćwiczeń ruchowych;
- poznanie kolejności działań́ technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody; nabywanie
gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin; - ćwiczenie rozróżniania kolorów;
- rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym
światem; - uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych
sytuacjach; - rozwijanie zainteresowań́ badawczych;
- umiejętność́ bezpiecznego postepowania w styczności z ogniem;
- nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa w sytuacjach domowych w kontakcie z ogniem, prądem;
- ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
- dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
- rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką̨.
Wróbelki
Propozycje zabaw dla “Wróbelków” w dniach 24-26.02.2021 r.
26 lutego obchodzimy „Dzień dinozaura” wobec tego przez najbliższe dni proponujemy
– działania i zabawy związane z tym tematem. Oto kilka poniżej : )
„Śladami dinozaurów” – rozkładamy na dywanie ślady dinozaurów, które najlepiej jest
wydrukować na kolorowych kartkach. Dzieci mają za zadanie poruszać się tylko po nich,
w czasie zabawy można zmieniać reguły np. poruszamy się tylko po niebieskich śladach itd.
„Nasze skamieliny” – tutaj przyda się masa solna. Dzieci otrzymują po kawałku, a następnie
odciskają w nim figurki dinozaurów. Gdy odciski wyschną mogą pomalować je farbami.
„Od największego do najmniejszego…” – do tej zabawy można użyć zabawek
przyniesionych przez dzieci, zadaniem przedszkolaków jest ułożenie figurek od najmniejszej
do największej i odwrotnie.
Układanie sylwetki dinozaura z powycinanych figur geometrycznych.
Trochę wiadomości o dinozaurach: (prosimy rodziców o przeczytanie: )
- dinozaur nie jest smokiem, a smok nie jest dinozaurem;
- dinozaury naprawdę istniały;
- dinozaury już nie istnieją;
- niektóre z nich były tak ogromne, że nie zmieściłyby się w przedszkolnej sali;
- żyły w czasach, w których ludzi nie było jeszcze na Ziemi.
LUTY 2021 u “Wróbelków”
Realizowane tematy:
- Siły przyrody
- Cztery żywioły
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
- rozumienie pojęcia czyste powietrze;
- wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
- poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
- rozumienie pojęć przyrodniczych;
- ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
- odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
- doskonalenie spostrzegawczości;
- kształtowanie poszanowania dla środowiska;
- rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
- wdrażanie do przestrzegania reguł;
- poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
- ćwiczenie rozróżniania kolorów;
- nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
- rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
- uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
- rozwijanie zainteresowań badawczych;
- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
- doskonalenie kompetencji językowych;
- kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
- umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
- nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
- ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
- zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;
- dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
- budzenie wrażliwości muzycznej;
- zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
- rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
- rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
- kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
- wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;
- nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;
- nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
- doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
- umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;
- próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się fal dźwiękowych;
- ozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
- rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;
- zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;
- rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;
- czerpanie satysfakcji z zabaw plastycznotechnicznych;
- poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
- nabywanie odwagi;
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
- doskonalenie umiejętności językowych;
- wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
- ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
- nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
- ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
- dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
- dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;
- wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;
- pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;
- rozwój umiejętności manualnych;
- doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.
Archiwum propozycji zabaw dla dzieci z grupy I “Wróbelki:
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Wróbelki [KLIK]
Ciecz nienewtonowska [KLIK]
Malowanie pianą [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Wróbelki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Wróbelki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Wróbelki 08.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – Wróbelki 09.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 – Wróbelki 10.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 – Wróbelki 14.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 – Wróbelki 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 – Wróbelki 16.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 – Wróbelki 17.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 – Wróbelki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 – Wróbelki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 21 – Wróbelki 22.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 22 – Wróbelki 23.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 23 – Wróbelki 24.04.2020 r. [KLIK]
Mam tę moc! – książeczka o koronawirusie – Wróbelki 27.04.2020 r. [KLIK]
Zabawy matematyczne – Wróbelki 28.04.2020 r. [KLIK]
W zdrowym ciele, zdrowy duch – Wróbelki 29.04.2020 r. [KLIK]
W zdrowym ciele, zdrowy duch cz. 2 – Wróbelki 30.04.2020 r. [KLIK]
MAJ
Zwierzęta z wiejskiego podwórka – Wróbelki 04.05.2020 r. [KLIK]
Krowa i mucha – ćwiczenia logopedyczne – Wróbelki 05.05.2020 r. [KLIK]
Co nam dają zwierzęta – Wróbelki 06.05.2020 r. [KLIK]
Co nam dają zwierzęta cz.2 – Wróbelki 07.05.2020 r. [KLIK]
Kotki małe i duże – Wróbelki 08.05.2020 r. [KLIK]
Dużo pojazdów dookoła – Wróbelki 11.05.2020 r. [KLIK]
Zabawy paluszkowe – Wróbelki 12.05.2020 r. [KLIK]
Zgaduj zagadula – rozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym – Wróbelki 13.05.2020 r. [KLIK]
Kopareczka – Wróbelki 14.05.2020 r. [KLIK]
Co pływa,co tonie – Wróbelki 15.05.2020 r. [KLIK]
Karta pracy statek – Wróbelki 15.05.2020 r. [KLIK]
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
Sikorki
Propozycje zabaw dla “Sikorek” w dniach 24-26.02.2021 r.
24.02.2021 r.
Dziś zapraszamy was do Afryki!
Obejrzyjcie krótki film i spróbujcie zgadnąć jakie zwierzęta się w nim ukryły:
A teraz zapraszamy na masażyk. Usiądźcie z jednym z rodziców tak, żeby ktoś miał przed sobą plecy drugiej osoby. Masażyk można wykonywać na przemian.
Na koniec możecie narysować swoje ulubione afrykańskie zwierzę i pokolorować rysunek.
Miłej zabawy 🙂
25.02.2021 r.
W dniu dzisiejszym kontynuujemy naszą podróż po Afryce. Spróbujcie rozwiązać zagadki dotyczące zwierząt żyjących w Afryce:
Znany jest ze swojej grzywy,
oto zwierząt król prawdziwy!
Kiedy słychać jego ryk,
każdy zwierz by chętnie znikł.
Aż za dobrze zna Afryka
tego kota – drapieżnika. (LEW)
Robi miny, śmiesznie żuje,
gdy jest zły, to czasem pluje.
W garbie zbiera tłuszcz na drogę,
rzadko dość pyta o wodę.
I to właśnie z niego czyni
świetny transport na pustyni. (WIELBŁĄD)
Ma futro w cętki i bieg dość prędki,
szyję wysmukłą długości wędki.
Rodząc się – już ma dwa metry wzrostu
i z góry patrzy na świat po prostu.
Najwyższym ssakiem jest oczywiście:
z czubków drzew zrywa soczyste liście. (ŻYRAFA)
Nosem łapie, pije nosem,
nosem trąbi wielkim głosem
i prawdziwym jest kolosem.
Chroni się przed upałami,
gdy wachluje się uszami,
a przemieszcza się stadami. (SŁOŃ)
W drzew koronach trwa narada.
Krzyczą głośno wielkie stada.
Wśród drzew, hen na wysokości,
nie dorównasz im w zręczności!
Każda z nich ma cztery ręce.
Nie podpowiem ci już więcej. (SZYMPANS)
Teraz spójrzcie na zdjęcie:
źródło: https://www.tapeciarnia.pl/135460_wioska_afrykanska
Tak wygląda tradycyjna afrykańska wioska. Kiedyś ludzie mieszkający w Afryce wymyślili nowy język – mowę tam-tamów, czyli specjalnych bębnów. Dzięki temu mogli przekazywać sobie informacje z wioski do wioski, na duże odległości. Ten rodzaj komunikacji jest do tej pory stosowany. Tam-tamy często są nazywane “mówiącymi bębnami”. Korpus bębna to wydrążony pień drzewa, wzdłuż którego wycięte są wąskie otwory (szczeliny). Nadający wiadomość uderza w różne elementy bębna, wydobywając z niego dźwięki. Zobaczcie, jak wygląda tam-tam:
źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tam-tam_(b%C4%99ben_szczelinowy)
Zastanówcie się teraz i odpowiedzcie na pytania:
1. Czy tam-tam jest podobny do innych bębnów, które znacie?
2. Z jakich przedmiotów, które możecie znaleźć w domu, można zrobić bęben?
Miłej zabawy 🙂
26.02.2021 r.
Dziś Dzień Dinozaura! W związku z tym kilka propozycji działań związanych z tym świętem.
Na początek spróbujcie rozwiązać zagadkę:
Ogon, tułów, szyja, głowa…
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli…
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
A dlaczego?
Bo wymarły.
Mam na myśli … (dinozaury)
A teraz zapraszamy na opowieść ruchową z dinozaurami:
Na koniec zapraszamy do wykonania pracy plastycznej. Potrzebne będą: kartka, farba w ulubionym kolorze, pędzelek, czarna kredka lub flamaster i ręka.
Z pomocą rodziców pomalujcie dłoń farbą, rozłóżcie szeroko palce i odbijcie na kartce, potem domalujcie pędzelkiem szyję i głowę, a gdy farba wyschnie, czarną kredką lub flamastrem dorysujcie oczy i uśmiech. Dinozaur gotowy!
Poniżej przykładowe dinozaury:
źródło: https://kreatywnadzungla.pl/2018/02/10-pomyslow-na-dzien-dinozaura.html
Miłej zabawy 🙂
Luty 2021 u “Sikorek”
Realizowane tematy:
- Siły przyrody
- Cztery żywioły
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
- rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego,
- poznanie obiegu wody w przyrodzie,
- nabywanie umiejętności wnioskowania,
- poznanie właściwości wody,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznanie właściwości powietrza,
- poznanie właściwości ognia,
- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
- poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
- poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
- rozwijanie motoryki małej,
- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
- poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- poznanie budowy samolotu,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
- poznanie wybranych owoców tropikalnych,
- poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
- poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy.
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Sikorki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Sikorki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Sikorki – Bajeczka wielkanocna A. Galicy [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Sikorki – prace plastyczne Wielkanoc [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – Sikorki 08.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 – Sikorki 09.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 – Sikorki 10.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 – Sikorki 14.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 – Sikorki 15.04.2020 r. [KLIK]
Karty pracy do propozycji zabaw nr 17 – 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 – Sikorki 16.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 – Sikorki 17.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 – Sikorki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 21 – Sikorki 21.04.2020 r. [KLIK]
Kalendarz do wydruku na kwiecień i maj – Sikorki 21.04.2020 r.
Propozycje zabaw nr 22 – Sikorki 22.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 23 – Sikorki 23.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 24 – Sikorki 24.04.2020 r. [KLIK]
Czyściochowe przedszkole – Sikorki 27.04.2020 r. [KLIK]
Czyściochowe przedszkole – higiena jamy ustnej – Sikorki 28.04.2020 r. [KLIK]
Higiena nosa – katar i wirusy – Sikorki 29.04.2020 r. [KLIK]
Polska – Nasz kraj! – Sikorki 30.04.2020 r. [KLIK]
MAJ
Kąpiel – ważna sprawa – Sikorki 04.05.2020 r. [KLIK]
Projektuję łazienkę – wzór [KLIK]
Sprzęty łazienkowe do wydrukowania i wycięcia [KLIK]
Kąpiel – ważna sprawa c.d.- Sikorki 05.05.2020 r. [KLIK]
Nasza skóra – Sikorki 06.05.2020 r. [KLIK]
Czystość rąk – Sikorki 07.05.2020 [KLIK]
Opowiadanie Łapson i mycie rąk [KLIK]
Wiersz Mycie rąk. [KLIK]
W toalecie – Sikorki 08.05.2020 r. [KLIK]
Obserwowanie Błyskotki – opowiadanie [KLIK]
Kot Pupik i Papierus Drugi – opowiadanie [KLIK]
Ja – Polak, Ja – Europejczyk. Ile tych gwiazdek – Sikorki 11.05.2020 r. [KLIK]
Ja – Polak, Ja – Europejczyk. Poznajemy państwa Unii Europejskiej – Sikorki 12.05.2020 r.
mapka Europa – Sikorki 12.05.2020 r.
Wieza Eiffla – Sikorki 12.05.2020 r.
Ja – Polak, Ja – Europejczyk. Europa, Europa – Sikorki 13.05.2020 r. [KLIK]
Drogie Sikoreczki kontynuujemy temat Unii Europejskiej 😊 14.05.2020 r. [KLIK]
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
Pliki do pobrania:
Karty – Zwierzęta leśne [pdf]
Przepisy na masy do modelowania [KLIK]
Sensoryczne inspiracje-malowanki palcami [KLIK]
Masa do malowania palcami 2 [KLIK]
Sensoryczne inspiracje-ciecz nieniutonowska [KLIK]
Sensoryczne inspiracje-GLUT [KLIK]
Jaskółki
Propozycje zabaw dla “Jaskółek” w dniach 24-26.02.2021 r.
26.02.2021 r.
Drogie Jaskółeczki dzisiaj posłuchajcie piosenki „Jesteśmy dzieci”.
Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Co łączy wszystkie dzieci z całego świata? Czego oczekują wszystkie dzieci na całym świecie?
W piosence jest mowa o dzieciach z różnych stron świata. Jak już wiecie na świecie są różne tradycje i kultury. Różna jest również muzyka. Posłuchajcie proszę teraz muzyki z różnych stron świata 😊
- Muzyka Innuitów:
https://youtu.be/v6VgNcG5VcI - Muzyka indiańska
https://youtu.be/uOIHHMnI_Ig - Muzyka japońska
https://youtu.be/OpEfxcPMYVo
Który utwór podobał Wam się najbardziej? Dlaczego?
25.02.2021 r.
- Wiersz W. Fabera „Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
- Rozmowa na temat wiersza
– Jaki kontynent i jaki kraj został wymieniony w wierszu?
– Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
– W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?
– Czego potrzebują wszystkie dzieci?
- Palma – praca plastyczna
W wierszu była między innymi mowa o palmach. Spróbujcie wykonać proszę palmę 😊
Potrzebne Wam będą: wytłoczki na jajka, pędzel, brązowa farba, klej, gazeta, brązowa
bibuła, zielona kartka, nożyczki.
Z zielonej kartki wycinacie liście palmy. Wycinacie również wytłoczki na jajka i malujecie
na brązowo. Z brązowej bibuły robicie kulki. Kiedy wytłoczki wyschną, układacie je w wieżę,
między wytłoczki wkładacie podarte gazety, Do ostatniej wytłoczki przyklejcie liście palmy,
pośrodku kulki z bibuły, kulki możecie też przykleić między liście palmy. Powodzenia 😊
24.02.2021 r.
- Film pt. „Dzieci z różnych stron świata”.
Drogie Jaskółeczki obejrzycie film pt. „Dzieci z różnych stron świata”.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat mieszkańców świata, ich zwyczajów, zabytków,
narodowych strojów oraz potraw. Czy zapamiętaliście nazwy języków jakimi posługują się
mieszkańcy różnych stron świata?
- Igloo – praca plastyczna
W filmie wystąpił między innymi chłopiec z Grenlandii.
Jeśli macie w domu karton możecie spróbować wykonać domek dla Eskimosów.
Będziecie potrzebowali jeszcze dużego pędzla oraz białej farby.
Zewnętrzną stronę kartonu malujemy białą farbą. Po pomalowaniu i wyschnięciu kartonu,
ustawiamy go na kształt igloo.
- Podzielcie proszę na sylaby nazwy krajów, które były wymienione w filmie „Dzieci z różnych
stron świata”. Ile dana nazwa kraju ma sylab?
Luty 2021 u “Jaskółek”
Tematy kompleksowe:
- Siła przyrody
- Cztery żywioły
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
Cele ogólne:
- wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie
- – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się
- w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie
- na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
- – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane
- od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; operowanie liczebnikami
- porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter
- i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych
- (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie
- na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania
i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k,
y, z, b, n, s, r, g , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie; - zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw
plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów; - kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Jaskółki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Jaskółki 08.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – Jaskółki 09.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 oraz życzenia dla Jaskółek 10.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 – Jaskółki 14.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 – Jaskółki 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 – 16.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 – Jaskółki 17.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 – Jaskółki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 – Jaskółki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 21 – Jaskółki 22.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw DZIEŃ ZIEMI Jaskółki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 22 – Jaskółki 23.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 23 – Jaskółki 24.04.2020 r. [KLIK]
Dbamy o siebie – Jaskółki 27.04.2020 r. [KLIK]
Wiosenne witaminki dla chłopczyka i dziewczynki – Jaskółki 28.04.2020 r. [KLIK]
Sport to zdrowie – Jaskółki 29.04.2020 r. [KLIK]
Dbamy o czystość – Jaskółki 30.04.2020 r. [KLIK]
MAJ
Wędrówka kropli wody – Jaskółki 04.05.2020 r. [KLIK]
Czysta woda to skarb – Jaskółki 05.05.2020 r. [KLIK]
Wiosenny deszczyk – Jaskółki 06.05.2020 r. [KLIK]
Spacer w deszczu – Jaskółki 07.05.2020 r. [KLIK]
Woda do pływania i do picia – Jaskółki 08.05.2020 r. [KLIK]
Na łące – Jaskółki 11.05.2020 r. [KLIK]
Kolorowe motyle – Jaskółki 12.05.2020 r. [KLIK]
Majowa łąka – Jaskółki 13.05.2020 r. [KLIK]
Ślimaki – Jaskółki 14.05.2020 r. [KLIK]
Karty pracy ślimaki – Jaskółki 14.05.2020 r. [KLIK]
Łąka pełna kwiatów – Jaskółki 15.05.2020 r. [KLIK]
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
Skowronki
Propozycje zabaw dla “Skowronków” w dniach 24-26.02.2021 r.
26.02.2021 r.
1.Praca plastyczna “Balon”
Przygotowanie materiałów: prostokątny pojemnik po serku, balonik, kawałek włóczki,
kolorowy papier, klej, 4 słomki do napojów, taśma klejąca.
Dziecko ozdabia pudełko wg własnego pomysłu. Do każdego rogu pudełka przykleja taśmą
słomki do napojów. Nadmuchuje balonik do takiej wielkości, żeby zmieścił się między słomkami.
Z czterech kawałków włóczki robi liny cumujące. Przyklejają je taśmą na czubku balona i rozkładaj
na cztery strony. Następnie wycinają trójkąty z kolorowego papieru, sklejają je brzegami i oklejają
nimi balon.
2.Zabawa słownikowa “Jakie są zwierzęta?”
Rodzic podaje określenia opisujące zwierzę, bez podania nazwy. Dziecko próbuje zgadnąć
co to za zwierzę.
Następnie rodzic podaje określenia najczęściej kojarzące się z danym zwierzęciem, a dziecko
dopowiada o jakie zwierzę chodzi, np.
Groźny jak…… (lew)
Syczący jak….. (wąż)
Ciężki jak…. (słoń)
Zwinny jak…… (małpa)
Pasiasty jak….. (zebra)
Wysoka jak….. (żyrafa)
3.”Coś na g” – zabawa spostrzegawcza, ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową.
Dziecko podaje nazwy różnych przedmiotów, które znajdują się w pomieszczeniu.
Sprawdza czy w danym słownie znajduje się głoska “g” czy nie. Dzieli wyraz na sylaby,
może go wytupać lub wyklaskać.
25.02.2021 r.
1.Zabawa dydaktyczna “Jesteśmy otwarci na przyrodę”
Dzisiaj wybierzemy się na wycieczkę daleko na północ. Możecie wykorzystać ilustrację
z książki lub globus. Zadaniem dziecka jest wymyślić, jakim środkiem lokomocji będzie podróżować
i co powinni ze sobą zabrać.
2. “Tam gdzie zawsze jest biało” – zabawa słownikowa.
Zgromadźcie ilustracje, obrazki przedstawiające życie na dalekiej Północy lub obejrzyjcie film
edukacyjny:
Odpowiedzcie na pytania:
- Jak myślisz, co to za miejsce?
- Jak nazywają się ludzie mieszkający na dalekiej północy?
- Gdzie oni mieszkają?
- Czy tylko igloo jest ich mieszkaniem?
- Jak się ubierają?
- Jaka jest tam pogoda?
3. Zabawa ruchowa “Palec do palca”
Wykonujemy ćwiczenia z dzieckiem w parze, np. palec do palca, kolano do kolana,
noga do nogi, itd.
4. Zabawa “Idź tak jak ja”
Rodzic wydaje polecenia i wykonuje je razem z dzieckiem: zrób 2 kroki do przodu, teraz 3 kroki
w prawo, 1 krok do przodu, 4 kroki w lewo, itd.
24.02.2021 r.
- ,,Jesteśmy otwarci na przygodę” – Rodzic demonstruje globus (może też być atlas,
mapa na stronie internetowej) i mówi, że dzisiaj wybierzemy się na wycieczkę daleko
na północ. Zadaniem dzieci jest wymyślić, jakim środkiem lokomocji będą podróżować
i co mają ze sobą zabrać.
- ,,Ratowanie foki” – zabawa ruchowa. Potrzebne będą kartki A4 – białe puste i białe
pogięte. Na podłodze dziecko z pomocą rodzica układa tor z kartek – to będzie kra
lodowa. Na końcu toru kładziemy maskotkę foki, pingwina lub misia polarnego.
Zadaniem dzieci jest dojście do foki po krze lodowej, ale mogą stawać tylko na pogiętych kartkach .
Luty 2021 u “Skowronków”
Temat:
- Siły przyrody
- Cztery żywioły
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
Cele:
- wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących
w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe
zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach,
spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru,
przeciwstawianie się złu; - nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
– przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności; - poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki
wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między,
obok, w; - kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; operowanie liczebnikamiporządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter
i wyrazów (czytanie globalne); - rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych
(rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie
na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy
zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t,
d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g , wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie; - zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich
rymowanek; - rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą
Dobrego Startu; - kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas
zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów; - kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania.
Archiwum 2020
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Skowronki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Skowronki 08.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw plastycznych dla Skowronków – Wielkanoc [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Skowronki 09.04.2020 r [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – List od Zajączka – Skowronki 10.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 – Skowronki 14.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 – Skowronki 15.04.2020 r. [KLIK]
Mali przedsiębiorcy – w ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury
– 15.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 – Skowronki 16.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 – Skowronki 17.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 – Skowronki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 – Skowronki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 – Skowronki 22.04.2020 r. [KLIK]
Torba ekologiczna krok po kroku – Skowronki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 21 – Skowronki 23.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 22 – Skowronki 24.04.2020 r. [KLIK]
Jak powstaje papier – Skowronki 27.04.2020 r. [KLIK]
Z wizytą w bibliotece – Skowronki 28.04.2020 r. [KLIK]
Z wizytą w bibliotece – Skowronki 28.04.2020 r. [KLIK]
Święta majowe cz. I – Skowronki 29.04.2020 r. [KLIK]
Karty pracy – kodowanie na kartce Polska
Święta majowe cz.II – Skowronki 3004.2020 r. [KLIK]
Zmisiowany dzień matematyki – 30.04.2020 r. Skowronki [KLIK]
Zadania z misiem – 30.04.2020 r. Skowronki
Memory matematyczne – 30.04.2020 r. Skowronki
MAJ
Legenda o Lechu, Czechu i Rusie – Skowronki 04.05.2020 r. [KLIK]
Mapa Polski – 04.05.2020 Skowronki [KLIK]
Stolica Polski – Warszawa – Skowronki 05.05.2020 r. [KLIK]
Historyjka obrazkowa. Wars i Sawa. [KLIK]
Prezentacja – Ciekawe miejsca w Warszawie [KLIK]
Poznajemy Kraków – Skowronki 06.05.2020 r. [KLIK]
Teatrzyk cieni – szablony postaci [KLIK]
Poznajemy Toruń – Skowronki 07.05.2020 r. [KLIK]
Ilustracje – Gwiazdozbiory [KLIK]
Poznajemy Zakopane – Skowronki 08.05.2020 r. [KLIK]
Poznajemy Gdańsk – Skowronki 11.05.2020 r. [KLIK]
Zwiedzamy Gdańsk [KLIK]
Morze Bałtyckie – Skowronki 12.05.2020 r. [KLIK]
Prezentacja – Co mieszka w Morzu Bałtyckim [KLIK]
Co można zrobić z Bursztynu [KLIK]
Poznanskie koziołki – Skowronki 13.05.2020 r. [KLIK]
Zdrowe nawyki – Skowronki 14.05.2020 r. [KLIK]
Dlaczego po tych czynnościach należy myć ręce – 14.05.2020 [KLIK]
Czynności higieniczne – 14.05.2020 r. [KLIK]
Policz w łazience – 14.05.2020 r. [KLIK]
Wiecej wiem, mniej choruję – Skowronki 15.05.2020 r. [KLIK]
Film edukacyjny – Jak powstaje infekcja
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
Karty pracy do pobrania:
Kalendarz pogody Skowronków [KLIK]
Matematyczne karty pracy – dodawanie 20.04.2020 r. [KLIK]
Matematyczne karty pracy – Połącz liniami 20.04.2020 r. [KLIK]
Ekologiczne karty pracy – Skowronki 20.04.2020 r. [KLIK]
Słowiki
Propozycje zabaw dla “Słowików” w dniach 24-26.02.2021 r.
Witajcie „Słowiki”
W najbliższych dniach chcemy zaprosić Was do świata dinozaurów.
Naszą wyprawę rozpoczniemy od gimnastyki. Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=CIQM33QbDCA
26.02.2021 r.
1.„American Museum of Natural History” – muzeum dinozaurów, gdzie można online
spacerować i oglądać wybrane szkielety.
2.„Który pierwszy dinozaur dotrze do domu?” – spróbuj stworzyć wg własnego pomysłu
grę w której wyścig toczyć będą dinozaury oraz instrukcję do gry.
Potrzebne materiały: duży arkusz papiery (np.: A4), a jak nie macie można skleić dwa mniejsze
formaty; kredki, flamastry, klej w zależności od pomysłu dzieci.
3.„Dokończ wyraz” – zagraj w ruletkę. Sylabę, którą wylosujesz jest początkiem wyrazu
jaki wymyślisz. Spróbuj ułożyć co najmniej 10 słów. Z pomocą Rodzica zapisz te słowa na kartce.
Link do ruletki:
4.Zabawa ruchowa „Gimnastyka z dinozaurami” – zagraj w ruletkę i wykonaj ćwiczenia.
Załóż wygodny strój i mniej obok szklankę, butelkę z wodą.
Link do ruletki:
25.02.2021 r.
- „Dinozaury” – ułóż puzzle.
Spróbuj ułożyć puzzle, poniżej znajdziesz 3 różne do wyboru:
2. „Szkielet dinozaura” – zabawy manualno – plastyczne.
Przyjrzyj się szkieletom dinozaurów. Przygotuj kartki papieru, nożyczki,
patyczki higieniczne lub makaron i spróbuj ułożyć własny szkielet:
Dokładną instrukcję jak wykonać szkielet znajdziesz pod tym linkiem:
https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/kosci-dinozaurow/
24.02.2021 r.
Poznajcie wybrane dinozaury:
https://www.youtube.com/watch?v=H98rWhWTslw
Który z nich podobał Ci się najbardziej?
Który był najmniejszy, a który największy?
“Zabawy matematyczne z jajami dinozaurów” – przeliczanie w zakresie 10
Do tego zadania będziesz potrzebować 1 talerzyka (jako gniazdo dinozaura) oraz folii aluminiowej,
ewentualnie kulek ze zgniecionego papieru (jaja dinozaura).
Z folii lub kartek papieru zgnieć 7 kul przypominających jaja dinozaurów.
Przeczytaj lub poproś dorosłego o pomoc w przeczytaniu opowiadania.
Wykonaj działania, które się w nim znajdują:
- Mama triceratopsa ma w swoim gnieździe 10 jaj. Włóżcie do swoich gniazd 10 jaj.
4 jajka sturlały się poza gniazdo. Ile jaj zostało w środku?
Gdzie jest więcej, w gnieździe, czy poza nim? - Mama włożyła jajka powrotem do gniazda. Z trzech jaj wykluły się dinozaury.
Ile jaj pozostało niewyklutych? - Ile zostanie, jeśli jeszcze jeden triceratops się wykluje?
- Wszystkie 10 dinozaurów wykluło się z jaj, 5 poszło na spacer, a 5 zostało w gnieździe.
Gdzie jest mniej dinozaurów. - W gnieździe jest 5 dinozaurów. Doszło do nich jeszcze 3. Ile dinozaurów jest razem
w gnieździe.
Zapraszamy po więcej zabaw jutro 🙂
LUTY 2021 u “Słowików”
Temat:
- Ochrona przyrody.
- Wielka wyprawa – nasze podróże.
- Moc dobroci.
Cele:
- rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szacunek,
odkrywanie, pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. surowce wtórne,
bioodpady oraz inne pojęcia, np. żywioły, odkrywca, Antarktyda, Himalaje, wulkan,
halit, ametyst, Inuita; stwarzanie okazji do posługiwania się nimi podczas wypowiedzi; - rozwijanie pamięci słuchowej dzieci przez pamięciowe opanowanie wierszy,
tekstów piosenek, słownictwa w języku angielskim; - kształtowanie umiejętności argumentowania swojego zdania podczas wypowiadania się
na określony temat; - rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy
i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego
odczytywania krótkich wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno-obrazkowych; - Zainteresowanie literą r, R, g, G, czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów
słowno-obrazkowych; - kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, zwierząt,
środowiska przyrodniczego, itp. oraz odkrywanie rozumiane jako ciekawość poznawcza,
chęć poznawania nowych miejsc, osób, zjawisk, itp., wyrabianie nawyku podejmowania
konkretnych działań zmierzających do ochrony środowiska (segregacja śmieci,
oszczędzanie wody i prądu, dbałość o czystość wody i powietrza, racjonalne
gospodarowanie wodą); - rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, pokazywanie
jego różnorodności; uwrażliwienie na piękno, bogactwo i różnorodność fauny
i flory Ziemi; - uświadamianie korzyści i niebezpieczeństw związanych z żywiołami, np. respektowanie
zakazu samodzielnego korzystania przez dzieci z zapałek, zapalniczek itp.; - doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach,
zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
zabawy z cyfrą 7; posługiwanie się nazwami dni tygodnia i nazwami kierunków; - stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania podczas układania
i tworzenia gry; - rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych przez naukę nowych piosenek
„Cztery żywioły”, „Mroźne marzenie”; - rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci stwarzanie możliwości podejmowania
aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem,
integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; - rozbudzanie zainteresowań technicznych i samodzielności podczas eksperymentowania;
kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji przebiegu i efektów
doświadczeń; - rozwijanie doznań sensorycznych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
w trakcie zabaw; - rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas codziennych czynności
samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania
po śladzie; - budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się
w tym, co jest dobre, a co złe; - kształtowanie wyrażania szacunku innym ludziom i dla samego siebie;
- doskonalenie umiejętności komunikacji, wyrażania własnych opinii, współpracy w grupie
i zastosowania norm życia społecznego; - kształtowanie postaw tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowość służenia pomocą;
Archiwum propozycji zabaw dla dzieci z grupy V “Słowiki” (zerówka):
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Słowiki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Słowiki – Poznajemy Kajtka [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Słowiki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Słowiki – Zwyczaje Świąteczne [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Słowiki 08.04.2020 r. [KLIK]
Zadania cz.1 -Co było pierwsze jajko, czy kura 08.04.2020 [KLIK]
Zadania cz. 2- Co było pierwsze jajko, czy kura – 08.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Słowiki 09.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – Słowiki 10.04.2020 r. [KLIK]
PISANKI, KRASZANKI 10.04.2020 r. [KLIK]
TRADYCJE WIELKIEGO TYGODNIA 10.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 – Słowiki 14.04.2020 r. [KLIK]
Muzyczna podróż z Chopinem 15.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 W królestwie nut – Słowiki 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 Rodzina Nut – Słowiki 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 – Słowiki 16.04.2020 r. [KLIK]
plakat instrumenty muzyczne 16.04.2020 [KLIK]
BAWIMY SIĘ RYTMEM I NUTAMI [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 Dyrygent i orkiestra – Słowiki 17.04.2020 r. [KLIK]
Zabawy matematyczne 17.04.2020 r. [KLIK]
Podróże małe i duże – Słowiki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 Matematyka – Słowiki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 Podróż samolotem – Słowiki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 21 Już jutro Światowy Dzień Ziemi – Słowiki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 22 Pociągi – Słowiki 22.04.2020 r. [KLIK]
Ilustracje do zabaw Pociągi – 22.04.2020 r. [KLIK]
JAK CHCIELIBYŚCIE, ABY WYGLĄDAŁ NASZ ŚWIAT- ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 23 Podróż statkiem – Słowiki 23.04.2020 r. [KLIK]
PODRÓŻE MAŁE I DUŻE CD. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 24 – Słowiki 24.04.2020 r. [KLIK]
MATEMATYCZNA PODRÓŻ – 24.04.2020 r. [KLIK]
Na dnie rzeki – Słowiki 27.04.2020 r. [KLIK]
AKTYWNIE SPĘDZAMY CZAS – Słowiki 27.04.2020 r. [KLIK]
SZLAK UCZUĆ STARSZAKÓW – Słowiki 28.04.2020 r. [KLIK]
Na dnie jezior – Słowiki 28.04.2020 r. [KLIK]
Woda źródłem życia – Słowiki 29.04.2020 r. [KLIK]
Długi, krótki – prosta sprawa – Słowiki 29.04.2020 r. [KLIK]
Tajemnica Złotej Wyspy – Słowiki 30.04.2020 r. [KLIK]
Na dnie oceanów – Słowiki 30.04.2020 r. [KLIK]
MAJ
04.05.2020 Święto flagi – Polska nasza Ojczyzna [KLIK]
C jak cebula – Słowiki 04.05.2020 r. [KLIK]
W Kuchcikowie – Słowiki 05.05.2020 r. [KLIK]
Wiem, co i jak jem – Słowiki 05.05.2020 r. [KLIK]
Zdrowo się odżywiamy – Słowiki 07.05.2020 r. [KLIK]
Zadania o warzywach i owocach – Słowiki 08.05.2020 r. {KLIK]
W Kuchcikowie cz. III – Słowiki 08.05.2020 r. {KLIK]
Warzywa i owoce – Słowiki 11.05.2020 r. {KLIK]
POMIDOR – Rośliny wiosną w ogrodzie i sadzie [KLIK]
W NASZYM OGRÓDECZKU – WARZYWA – Słowiki 12.04.2020 r. [KLIK]
Rośliny wiosną w sadzie i w ogrodzie – Słowiki 12.05.2020 r. [KLIK]
DOŚWIADCZENIA RUCHOWE BAZUJĄCE NA RR W – 14.05.2020 r. [KLIK]
Wiosenne Porządki – Słowiki 14.05.2020 r. [KLIK]
Dzień Rodziny – Słowiki 15.05.2020 r. [KLIK]
ZAGADKI SŁOWNO-BRAZKOWO-MATEMATYCZNE – POWTÓRKA Z SADU I OGRODU
– 15.05.2020 r. [KLIK]
Karta pracy w programie Paint:
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
W załączeniu propozycje kart pracy dla dzieci:
Zadania [KLIK]
Fruwający bocian- instrukcja wykonania [KLIK]
ZABAWA Z WIOSENNYM WIERSZEM [KLIK]
http://portal.scholaris.pl/
http://przedszkolankowo.pl/wp-
http://przedszkolankowo.pl/wp-
Karty pracy – bocian [KLIK]
ZABAWY Z BOĆKIEM KAJTKIEM [KLIK]
Karta pracy – Poszukiwanie kurczaków 09.04.2020 r. [KLIK]
Karty pracy – pojazdy 23.04.2020 r. [KLIK]
Karty pracy – pojazdy 2 – 23.04.2020 r. [KLIK]
Zadania o warzywach i owocach – Słowiki 08.05.2020 r. [KLIK]
W Kuchcikowie cz. III – Słowiki 08.05.2020 r. [KLIK]
Sówki
Propozycje zabaw dla “Sówek” w dniach 24-26.02.2021 r.
26.02.2021 r.
Zabawa bez zabawek?
https://sway.office.com/mmINZgzB1JKkHaoj?ref=Link&loc=play
25.02.2021 r.
Dzień dobry
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy od gimnastyki. „Sówki”
lubiły tę zabawę w przedszkolu. Mamy nadzieję, że chętnie ją sobie przypomną. Zapraszamy
do ćwiczeń również Rodziców, gimnastyka to naprawdę dobra sprawa!
W zabawie pomoże piosenka pt. Głowa, ramiona, kolana pięty.
https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E
Gimnastyka dobra sprawa
Dla nas wszystkich to zabawa
Ręce w górę i w przód i w bok
Skok do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.
W czasie gimnastyki wesoło ćwiczyły różne części waszego ciała. Do kolejnego zadania bardzo
potrzebne będzie lustro (możliwie największe). Popatrzcie na swoje lustrzane odbicie.
Niektóre części ciała występują parami. Czy potraficie odnaleźć te pary? (ręce, nogi, oczy, uszy …)
Brawo, świetnie poradziliście sobie z ich wskazaniem.
Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie zagadki o jednej z ważniejszych części naszego ciała,
która jest właśnie parą.
Mamy je na głowie,
uważnie nimi słuchamy.
Dzięki nim różne głosy
z otoczenia znamy.
Uszy będą bardzo potrzebne do rozwiązywania kolejnych zagadek.
https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc
Dziś zapowiada się piękna pogoda. Jeśli wyjdziecie na spacer, spróbujcie dalej bawić się
z rodzicami w zagadki i odgadujcie kto lub co wydało usłyszane przez was dźwięki.
Może będą to jakieś pojazdy, może ptaki lub inne zwierzęta.
Życzymy Wam miłego spaceru i udanej zabawy!
24.02.2021 r.
Witajcie kochane „Sóweczki” i mili Rodzice!
Czas, w którym dzieci i dorośli, dbając o siebie i innych, pozostają w domu jest trudny dla
nas wszystkich. Aby umilić go naszym „Sówkom”, przez będziemy zamieszczać propozycje
różnych zabaw do zorganizowania w domu. Mamy nadzieję, że spodobają się one dzieciom
i sprawią im wiele radości. Wszystkim w tym trudnym czasie życzymy zdrowia i wytrwałości.
Serdecznie pozdrawiamy „Sóweczki” i ich Najbliższych – panie Jola i Małgosia!
Na początek chcemy Was zapytać, czy pamiętacie, że dziś jest środa? Wczoraj był wtorek. Jutro
będzie czwartek, a pojutrze piątek. Potem będzie sobota i po niej niedziela. Powiedzcie proszę razem
z Rodzicami, jakie dni ma tydzień, zaczynając od poniedziałku. Świetnie Wam się udało! Gratulacje!
Zabawa paluszkowa
Teraz zapraszamy Was do zabawy paluszkowej, powtarzajcie za Rodzicem – mamą albo tatą.
Prawa rączka, lewa rączka
pięć paluszków ma.
Paluszki witamy, głośno przeliczamy
ty i ja, ja i ty
1, 2, 3, 4, 5 (jeden dwa, trzy …, pierwszy, drugi, trzeci, czwarty…)
Rączki klaszczą
Do liczenia (do 10) i wskazywania na palcach kolejności liczenia zaprosi Was również piosenka.
Pokazujcie, co robią ręce i liczcie je zgodnie z tekstem piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q
Rysunek „Moje rączki”
Na zakończenie z pomocą rodziców obrysujcie kształt swoich rączek i pokolorujcie je kredkami.
Życzymy Wam miłej zabawy, do szybkiego zobaczenia 🙂
Archiwum propozycji zabaw w domu dla dzieci z grupy VI “Sówki”
MARZEC
Propozycje zabaw nr 1 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 2 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 3 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 4 – Sówki [KLIK]
KWIECIEŃ
Drodzy Rodzice w pliku poniżej możecie przeczytać zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc kwiecień dla naszej grupy:
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień- Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 5 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 6 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 7 – Sówki [KLIK]
Propozycje zabaw nr 8 – Bajeczka o jajku [KLIK]
Propozycje zabaw nr 9 – Sówki – Wielkanocne liczenie 08.04.2020 [KLIK]
Propozycje zabaw nr 10 – Sówki – Symbole Wielkanocy 09.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 11 – Sówki 10.04.2020 [KLIK]
Wielkanocne życzenia dla Sówek [KLIK]
Propozycje zabaw nr 12 – Sówki 14.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 13 – Sówki 15.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 14 – Sówki Zabawy z kodowaniem 16.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 15 Teatrzyk i inne zabawy – Sówki 17.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 16 – Sówki 20.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 17 Zdrowie – Sówki 21.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 18 – Sówki 22.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 19 – Sówki 23.04.2020 r. [KLIK]
Propozycje zabaw nr 20 – Sówki 24.04.2020 r. [KLIK]
Ruch to zdrowie – Sówki 27.04.2020 r. [KLIK]
Wiosenny spacer – Sówki 28.04.2020 r. [KLIK]
Dbamy o zęby – Sówki 29.04.2020 r. [KLIK]
Kreatywna majówka – Sówki 30.04.2020 r. [KLIK]
MAJ
Kolorowe klocki – Sówki 04.05.2020 r. [KLIK]
Tworzymy własną książkę – Sówki 05.05.2020 r. [KLIK]
Wizyta u króla – Sówki 06.05.2020 r. [KLIK]
Tydzień Pana Brzechwy – Sówki 07.05.2020 r. [KLIK]
Treść – Tajemniczego Listu [KLIK]
Plik z przykładowymi obrazkami [KLIK]
Bawimy się z porami roku – Sówki 08.05.2020 r. [KLIK]
Mieszkańcy łąki – Sówki 11.05.2020 r. [KLIK]
Zaczarowane figury geometryczne – Sówki 12.05.2020 r. [KLIK]
O ślimaku wiemy wszystko – Sówki 13.05.2020 r. [KLIK]
Pracowite pszczoły – Sówki 14.05.2020 r. [KLIK]
Wiercipiętek poznaje owady – 14.05.2020 r. [KLIK]
Zagadkowa łąka – Sówki 15.05.2020 r. [KLIK]
CZERWIEC
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka”
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw z okazji Dnia Dziecka:
Świętujemy Dzień Dziecka u “Wróbelka Elemelka” [KLIK]
Zapraszamy również do nowej zakładki “Mamo! Tato! Pobaw się ze mną”:
“Książka o koronawirusie”
Zachęcamy do pobrania i przeczytanie bezpłatnej książki dla dzieci:
“Koronawirus – książka dla dzieci” Elizabeth Jenner, Kate Wilson, Nia Roberts
Zilustrował Axel Scheffler
Więcej informacji o książce na Stronie Biura Edukacji m. st. Warszawy:
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22211-ksiazka-dla-dzieci-o-koronawirusie
Książeczka do pobrania tu:
koronawirus-ksiazka-dla-dzieci-2404
https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs&feature=youtu.be [KLIK]
https://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0&feature=youtu.be [KLIK]
Karty pracy:
Spostrzegawczość [KLIK]