ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE (RYTMIKA)PONIEDZIAŁEK i CZWARTEK |
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGOWTOREK i CZWARTEK |
Język angielski
Tematy: Greetings, Colours
3 – 4 latki
- piosenka na powitanie „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 - nauka kolorów i przypomnienie kolorów z piosenką „The Rainbow Colors Song”
https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc - zabawa „If You’re Happy”
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw - piosenka „If You Are Wearing Red”
https://www.youtube.com/watch?v=qwW9wL74zE0 - przeliczanie z piosenką od 1 do 10 (bez przeliczania od 10 do 1)
https://www.youtube.com/watch?v=m5NmbRG_7-o
5 – 6 latki
- piosenka na powitanie „Hello Song for Children | Morning Stretch Song for Kids”
https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg - zabawa „What colour is missing?”(zabawa z flashcards), „Colours” (gra w kolory z piką),
„Change place” (zabawa z kolorowymi kartonikami) - piosnka „I See Something Blue | Colors Song for Children”
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA - piosenka „Tell Me, Tell Me | Colors Song for Children”
https://www.youtube.com/watch?v=ir9wnc16TnA - zwroty „What’s Your Favorite Color? I like…..”
- utrwalenie kolorów oraz mieszanie kolorów:
https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA - przeliczani w zakresie od 1 do 10 i od 10 do 1
Tematy: Numbers, autumn, School supplies (5-6 latki)
3 – 4 latki
- piosenka na powitanie „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 - liczenie do 10 z wykorzystaniem flashcards
- zabawy z piosenką „5 Little Monkeys”
https://www.youtube.com/watch?v=ZhODBFQ2-bQ - zabawy z piosenką „One little Two Little Three Little Finger – Nursery Rhymes for children”
https://www.youtube.com/watch?v=m5NmbRG_7-o - nauka słówek związanych z jesienią z wykorzystaniem flashcards
- zabawy z piosenką „Itsy Bitsy Spider”
https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY - Zabawy z piosenką „Autumn Leaves are Falling Down”
https://www.youtube.com/watch?v=CyJIfdA71Lc
5 – 6 latki
- piosenka na powitanie „Hello Song for Children | Morning Stretch Song for Kids”
https://www.youtube.com/watch?v=pqDEwPi7vxg - liczenie do 20 z wykorzystaniem flashcards
- Zabawa z liczbami “How many…?” – rozumienie i wykonywanie poleceń: give me two toys, show me fivefingers
- nauka słówek związanych z jesienią z wykorzystaniem flashcards
- zabawa „Scarecrow gym” poznanie nowych zwrotów i utrwalenie już poznanych (turn around, touch the ground, touch the sky itp.)
- Zabawa „Autumn bingo”
- nauka słówek związanych ze szkołą, przyborami szkolnymi „Kids vocabulary – School Supplies”
https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo - zabawa „Classroom objects -Memory/matching game”
- karta pracy „Mybackpack”
Tematy: Winter, Weather
3 – 4 latki
- piosenka na powitanie „Hello to you”
https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc - wprowadzenie do tematu Winter, poznanie wybranych słówek związanych z porą roku, pogodą i ubraniami zimowymi (flashcards, tablice demonstracyjne)
- zabawa „What’s missing?”
- zabawy z piosenką „I’m a little snowman”
https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k - zabawy z pacynkami i piosenką „5 Little snowmen standing in a row”
https://www.youtube.com/watch?v=vrfCD9wjLUE - poznanie wybranych zwrotów związanych z pogodą
- zabawy z piosenką „How’s The Weather?” – próby określania jaka pogoda jest za oknem
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
5 – 6 latki
- piosenka na powitanie „Hello to you”
https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc - wprowadzenie do tematu Winter, poznanie wybranych słówek związanych z porą roku, pogodą i ubraniami zimowymi (flashcards, tablice demonstracyjne)
- zabawa „What’s missing?”
- zabawa „Winter bingo”
- utrwalenie wybranych zwrotów związanych z pogodą, określanie jaka pogoda panuje za oknem
- zabawy z piosenka „Snowman freeze song”
https://www.youtube.com/watch?v=C0tVmABwMPs - osłuchanie z historią zgubionej rękawiczki „Winter Holiday Story for Kids: The Mitten!”
https://www.youtube.com/watch?v=K2bO3OiuGBc
Tematy: Toys, Food
3 – 4 latki
- poznanie wybranych nazw zabawek (flashcards oraz zabawki znajdujące się w salach)
- zabawy z piosenką „What is it?
https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E - zabawy z piosenką „The Pinocchio” Super Simple Songs
https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA - reagowanie na zwroty ” Where is…?, Please sit down /Please stand up, Listen, Let’s sing
- zabawy z wykorzystaniem robota EMYS i poznanego słownictwa
- poznanie słownictwa związanego z jedzeniem (wybranych owoców, warzyw. potraw i produktów spożywczych)
- Zabawy z piosenką „Are you hungry?” Super Simple Song
https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 - zabawa z wykorzystaniem robota EMYS „Word practice – FOOD”
5 – 6 latki
- poznanie wybranych nazw zabawek (flashcards oraz zabawki znajdujące się w salach)
- zabawy z piosenką „What is it?
https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E - zabawa w kalambury, utrwalanie poznanego słownictwa
- zabawy z piosenką „The Pinocchio” Super Simple Songs
https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA - reagowanie na zwroty ” Where is…?, Please sit down /Please stand up, Listen, Let’s sing, Make a circle, Please repeat
- zabawy z wykorzystaniem robota EMYS i poznanego słownictwa
- karta pracy „Draw your favorite toy”
- poznanie słownictwa związanego z jedzeniem (wybranych owoców, warzyw. potraw i produktów spożywczych)
- Zabawy z piosenką „Do you like broccoli?”
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk - zabawa z wykorzystaniem robota EMYS „Word practice – FOOD”, zabawa „Move if you dare” i zabawa „Fruit show”
Tematy: House, Spring
3 – 4 latki
- wprowadzenie słownictwa związanego z pomieszczeniami w domu (living room, bedroom, bathroom, dining room, kitchen)
- zabawy z piosenką „Where Are You? ♫ | Rooms In A House | Wormhole Learning – Songs For Kids”
https://www.youtube.com/watch?v=WfLBN0FVYNM - zabawa z piosenką „One Little Finger | featuring Noodle & Pals | Super Simple Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ - wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną (spring, bluebird, ladybug, bee, butterfly, frog, mosquito)
- zabawy z piosnkę „Spring is here” Kids Songs by The Learning Station
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU - zabawy z wykorzystaniem pacek na muchy „Catch a…”
- wprowadzenie pojęć związanych z Wielkanocą (Easter, Easter bunny, basket, Easter eggs, chick, lamb)
- zabawy z piosenką „This is The Way The Bunny Hops” – The KIBOOMERS Preschool Songs – Easter Song
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc - zabawa z wkorzystaniem kart obrazkowych „What’s missing?”
- Zabawa z robotem Emys „Hot potato”
5 – 6 latki
- wprowadzenie słownictwa związanego z pomieszczeniami w domu (living room, bedroom, bathroom, dining room, kitchen, hall, basement, garden, garage)
- utrwalanie poznanego słownictwa – filmik edukacyjny „Kids vocabulary – [Old] House – Parts of the House”
https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc - zabawa zkartami obrazkowymi „Which item should be in….?”
- zabawy z piosenką „Freeze dance”
- wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną (spring, bluebird, ladybug, bee, butterfly, frog, mosquito)
- zabawy z piosnkę „Spring is here” Kids Songs by The Learning Station
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU - zabawy z wykorzystaniem pacek na muchy „Catch a…”
- wprowadzenie pojęć związanych z Wielkanocą i wiosną (Easter, Easter bunny, basket, Easter eggs, chick, lamb, flower, hen, watering can, bird )
- gra „Easter bingo”
- zabawa z wkorzystaniem kart obrazkowych „What’s missing?”
- Zabawa z robotem Emys „Hot potato”
- karta pracy „Easter egg – color by shapes”
Tematy: Means of transport/Vehicles
3 – 4 latki
- powitanie z piosenką „Hello”. Próby odpowiadania na pytanie „How are you today?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 - wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem kart obrazkowych (poznanie nazw pojazdów: bus, car, bicycele, boat, plane, train)
- zabawa YES or NO, odpowiadanie na pytanie „Is it a ….train/plane/car?” z wykorzystaniem kart obrazkowych
-
Zabawa ruchowa z piosenką „The Wheels On The Bus | Kids Song | Super Simple Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0 - Zabawa „Where it moves?” (on the road, on the track, on the water, in the sky)
- zabawy ruchowe z piosenką „Driving In My Car | Vehicles Song | Super Simple Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c
5 – 6 latki
- powitanie z piosenką „Hello”. Odpowiadanie na pytanie „How are you today?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 - wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem kart obrazkowych (poznanie nazw pojazdów: bus, car, bicycele, boat, plane, train, ship, truck, scooter, tractor, motorbike, balloon, helicopter)
- zabawa YES or NO, odpowiadanie na pytanie „Is it a ….train/plane/car?” z wykorzystaniem kart obrazkowych
-
Zabawa ruchowa z piosenką „The Wheels On The Bus | Kids Song | Super Simple Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0 - Zabawa „Where it moves?” (on the road, on the track, on the water, in the sky)
- zabawy ruchowe z piosenką „Driving In My Car | Vehicles Song | Super Simple Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c - zabawa utrwalająca słownictwo „Vehicles bingo”
- karta pracy „Where do they belong? Land, air, water?”
Tematy: Body parts
3 – 4 latki
- Wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem kart obrazkowych (head, eyes, ears, nose, mouth, hair, chin)
- Zabawy z wykorzystaniem robota EMYS : „Mr Zaggy – body parts”, „Colour Mr Zaggy”
- Zabawa ze śpiewem do piosenki „Head Shoulders Knees And Toes | Noodle & Pals | Super Simple Songs”:
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg
5 – 6 latki
- Wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem kart obrazkowych (head, eyes, ears, nose, mouth, hair, chin, arm, hand, leg, foot, tummy, back, fingers, toes)
- Zabawy z wykorzystaniem robota EMYS : „Mr Zaggy – body parts”, „Colour Mr Zaggy”
- Zabawa ze śpiewem do piosenki „Head Shoulders Knees And Toes | Noodle & Pals | Super Simple Songs”:
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg - Zabawa z ilustracjami „What’s missing – face and body parts?”
- Zabawa „Simon says” – utrwalenie poznanego słownictwa
- Karta pracy „My body parts”
Tematy: Sea animals
3 – 4 latki
- Wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem książki „Shark in the park”
- zabawy z piosenką „Baby shark”:
https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI - zabawy z wykorzystaniem flashcards (fish, shark, starfish, jellyfish, octopus)
- film edukacyjny „Sea Animals for Kids from Steve and Maggie Stories:
https://www.youtube.com/watch?v=CSyCmJRF2WI
5 – 6 latki
- Wprowadzenie do tematu z wykorzystaniem książki „Shark in the park”
- zabawy z piosenką „Baby shark”:
https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI - zabawy z wykorzystaniem flashcards (fish, shark, starfish, jellyfish, octopus, Seahorse, )
- film edukacyjny „Sea Animals for Kids from Steve and Maggie Stories:
https://www.youtube.com/watch?v=CSyCmJRF2WI - bingo „Sea animals”
Zabawy z wykorzystaniem Robota EMYS
EMYS Robot najbardziej zaawansowany na świecie anglojęzyczny robot edukacyjny o przyjaznym wyglądzie, dla dzieci w wieku 3-7 lat.
Jest bogatym źródłem starannie dobranego języka angielskiego prezentowanego przez serię interaktywnych zadań, gier, zabaw,
projektów kreatywnych, piosenek i historyjek. Będzie stanowił dodatkową pomoc w czasie zajęć i zabaw z dziećmi w języku angielskim.