RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
700 – 800 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
800 – 845 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
845 – 900 Przygotowanie do śniadania.
900 – 930 Śniadanie.
930 – 1015 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
1015 – 1145 Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub sali, zabawy ruchowe.
1145 – 1200 Przygotowanie do obiadu.
1200 – 1230 Obiad.
1230 – 1400 Leżakowanie.
1400 – 1430 Przygotowanie do podwieczorku.
1430 – 1445 Podwieczorek.
1445 – 1700 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, fragmentów książek.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
700 – 800 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
800 – 830 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
830 – 845 Ćwiczenia poranne.
845 – 900 Przygotowanie do śniadania.
900 – 930 Śniadanie.
930 – 1100 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
1100 – 1145 Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, zabawy dowolne, obserwacje, prace gospodarcze, ćwiczenia gimnastyczne.
1145 – 1200 Przygotowanie do obiadu.
1200 – 1230 Obiad.
1230 – 1300 Ćwiczenia relaksacyjne. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
1300 – 1415 Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.
1415 – 1430 Przygotowanie do podwieczorku.
1430 – 1445 Podwieczorek.
1445 – 1600 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ćwiczenia graficzne.
1600 – 1700 Swobodne zabawy dzieci służące realizacji pomysłów dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym